درمان زخم عمیق

صدمات ناشی از تصادفات روی پوست بسیار مهم است زیرا آنها پوست ما را بریده و لایه محافظ را باز می کنند. همچنین ، ممکن است پس از این جراحات ، اسکار باقی بماند. ما همچنین در مورد مراقبت از زخم عمیق اطلاعاتی را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

مراقبت در منزل در مورد زخم های کوچک:

زخم های کوچک ، یعنی جراحات جزئی ، می توانند در خانه درمان شوند. قبل از هر چیز ، به دلیل آسیب ضد عفونی کردن زخم به منظور عدم آلودگی به میکروب و عفونت و برای کنترل خونریزی و تورم ، لازم است که مستقیماً با یک دستمال تمیز فشار دهید.  هنگام بستن زخم ، همیشه باید از پانسمان استریل یا بانداژ استفاده کرد. زخم های بسیار کوچک می توانند بدون باند بهبود یابند. اما اگر زخم ها به اندازه کافی باشند که باعث خونریزی شوند باید باند شوند. باید پنج روز زخم را تمیز و خشک نگه دارید. اگر جراحت در ناحیه متحرک باشد ، حرکت دادن آن می تواند باعث دیر بسته شدن زخم شود. درد زخم را همراهی می کند. می توانید استامینوفن مصرف کنید. از فرآورده های آسپیرین خودداری کنید زیرا آنها می توانند باعث خونریزی یا طولانی شدن خونریزی شوند. اگر کبودی یا تورم وجود دارد ، یخ استفاده کنید. زخم های شما نباید در معرض اشعه ماوراء بنفش خورشید قرار گیرد. برای این کار می توانید از ضد آفتاب روی زخم استفاده کنید. همچنین می توانید با استفاده از مرطوب کننده ها به ناحیه زخم ، سفت شدن را کم کنید.

زخم های عمیق:

اگرچه می توانید زخم های کوچک را در خانه درمان کنید ، در موارد زیر باید به متخصص مراجعه کنید:

• زخم بازی که عمیق تر از 2/1 اینچ است.
  • خونریزی که نمی توان با فشار مستقیم متوقف کرد
  • طول کشیدن خونریزی بیش از 20 دقیقه
  • اگر خونریزی در نتیجه یک تصادف جدی رخ داد ، باید سریعاً به اورژانس بروید

روش های درمانی:

پزشک شما ممکن است از تکنیک های مختلفی برای درمان زخم عمیق استفاده کند. بعد از تمیز کردن و احتمالاً بی حس کردن ناحیه با بی حسی، متخصص ممکن است  زخم را ببندد. اگر جراحتی با یک آهن زنگ زده رخ داده است یا شک به گرفتن میکروب وجود دارد ، می توانید واکسن کزاز را دریافت کنید. بسته به جای زخم و وجود احتمال عفونت ، متخصص ممکن است انتخاب کند که زخم را نپوشاند و منتظر بماند تا به طور طبیعی بهبود یابد. این روند ممکن است به معنای پانسمان زخم شما با گاز استریل باشد. اگرچه پانسمان از نظر زیبایی جذاب نیست ، اما از عفونت زخم و آبسه جلوگیری می کند. برای جلوگیری از عفونت  متخصص ممکن است آنتی بیوتیک تجویز کند. در بعضی موارد ممکن است نیاز به عمل جراحی باشد. وقتی از کلینیک خارج می شوید ، ممکن است بانداژ و پانسمان داشته باشید. هنگام تعویض باندها و پانسمان ها ، مهم است که همیشه دستان خود را بشویید و روی یک سطح تمیز کار کنید. باندهای قدیمی و بانداژها را در کیسه های پلاستیکی بیندازید.

درمان زخم عمیق

آیا در ایجاد زخم عمیق مشکلی وجود دارد؟

مهم ترین عارضه یک زخم  عمیق خطر عفونت است. اگر علائم خونریزی شدید یا عفونت در یکی از جراحات عمیق یا حوادث جدی وجود داشته باشد، سریعاً به متخصص مراجعه کنید. علائم خونریزی شامل خونریزی مداوم است که به فشار مستقیم پاسخ نمی دهد. عفونت ممکن است هنگام بروز زخم رخ دهد:

• افزایش زهکشی
  • وضعیتی که باعث بوی بد می شود

علائم عفونت شامل موارد زیر است:

• تبی که بیش از چهار ساعت طول می کشد
  • یک توده نرم در کشاله ران یا زیر بغل
  • زخمی که بهبود نمی یابد

متخصص مناطق عفونت زخم را تمیز کرده و آنتی بیوتیک تجویز می کند. در موارد شدید ، ممکن است عمل جراحی برای از بین بردن بافت های آلوده و بعضاً بافت اطراف انجام شود.

شرایطی که ممکن است ناشی از زخم باز باشد موارد زیر را شامل می شود:

• قفل شدن. در اثر عفونت ناشی از باکتری هایی که باعث ایجاد کزاز می شوند می تواند باعث انقباض عضلات در فک و گردن شود.
  • ممکن است یک عفونت نکروز بافت نرم ایجاد شود. این یک عفونت جدی است که توسط باکتری های مختلف ایجاد می شود و می تواند باعث از بین رفتن بافت و سپسیس (یک عفونت سیستمیک) از جمله کلستریدیوم و استرپتوکوک شود.
  • سلولیت عفونی است که بلافاصله با پوست تماس پیدا نمی کند.

انواع زخم عمیق:

زخم گلوله:

صدمات ناشی از سلاح گرم می تواند عواقب مهم مانند  یک سایش ساده که به صورت سرپایی درمان می شود ، تخریب یکی از مراکز مهم عصبی یا پارگی یکی از عروق اصلی ، خونریزی سریع یا مرگ در مدت زمانی کوتاه داشته باشد.

زخم تروما:

تمیز کردن و محافظت از آفتاب برای صدمات ناشی از افتادن ، آسیب هایی مانند تصادفات رانندگی و ضربه بسیار مهم است. شستشو با شامپو کودک به طور کلی تمیز کردن کافی را فراهم می کند.

Source: www.cilttekiizler.weebly.com